Én már jó pár éve tevékenykedem az ágazati szektoron belül egy viszonylag jó helyet és pozíciót elfoglaló vállalat élén a kedves ügyfeleink örömére, hiszen nekünk – vagy nekem – tényleg mindig is az volt a fontos, hogy az ügyfél elégedett legyen és ezért mindig mindent meg is tettem. Hála a jó égnek, sikerül magam köré olyan embereket találnom és gyűjtenem, akik ezzel a szellemiséggel nem csak azonosulni tudnak, hanem mindent meg is tesznek azért, hogy megvalósulhasson. Számunkra az ügyfél szent és sérthetetlen, és azt gondolom, ebben is rejlik a legnagyobb erősségünk, és ebben vagyunk különlegesek, ezt csináljuk sokkal jobban és profibban mint mások.
Már a kezdetektől észleltem, hogy bizony egyedül nagyon nehéz mindent szinte tökéletesen csinálni, már pedig ha csináljuk, akkor vagy így vagy sehogy. Éppen ezért nagyon sok területre kerestem tanácsadót vagy külső szakembert, aki segít a munka elvégzésében, a szükséges döntések meghozatalában. Ennek okán már elég korán kapcsolatba kerültem a kogwheel csapatával, akik hihetetlen szakmai segítséget nyújtanak számomra a humánpolitikai feladatokat érintő döntésekben, a coaching tevékenységben, a stresszkezelésben egyaránt.
Most pedig behoztak számomra egy új fogalmat, ami nem más, mint az asszertív kommunikáció és annak tréningje. Én megmondom őszintén, lehet hogy hiányosság, de egészen idáig erről a kifejezésről még nem is hallottam, nem hogy fejlesztettem volna. Számtalan előnye van azonban ennek a kommunikációs módszernek, ami azt gondolom még inkább erősíteni fogja az ügyfélkapcsolatokat, de az biztos, hogy a problémás ügyfelekkel való kommunikációt sokkal könnyebbé és gördülékenyebbé fogja tenni. Ha még te sem hallottál róla itt az ideje utána olvasni, biztosan fejleszteni fogod te is az embereid benne, mert hatalmas kincseket rejt az eredménye az ügyfélkapcsolatok terén.